Friday, March 30, 2012

Cuti-Cuti SiNGApore

lepas habis seminar yang aku ikut pada 24hb march 2012
so, esoknya kami plan untuk jalan-jalan melawat tempat-tempat menarik di singapore !
bessssssttt sangat.. cuma kaki aku sangat sakit akibat perjalanan jauh ditambah lagi dengan ?
high heeelllsss, yeahhh terbaek la !

penat tu memang xboleh nak digambarkan la, bayangkan aku berjalan dalam 10 Km using that high heels ?
every people saw me then asking the same Question over n over again
r u not tired using that ? hahaa... if i hv time machine like doraemon, 
i would thingking hundred or thousand times to bring this heels..hehe

tapi resultnya ialah, aku GUMBIRA !
walaupun duit yang aku bawa cuma 20 dollar..
bayangkan bagaimana perasaan ku membawa 20 dollar ke shopping mall ? 
asihhh...stresss gilak ! aku sebenarnya tukar RM50 jak duit M'sia tapi memandangkan
mata aku dah bling3 tgk cnderamata di sana, akhirnya jumlah duit Malaysia yang aku tukar
=200...hehe, xistiqamah betul, terpaksa la aku lupakan plan B untuk ke Langkawi pula lepas ni, sabar jak la..

apa pun, jom tgk pic yang sempat aku amik dengan menggunakan hp X7 .. cantik juga rupanya camera Hp ni..

yang ni tugu tanda depan Art Gallery..


cruise kat sungai singapore, teringin mahu naik tapi apakan daya, duit adalah segala
galanya..hehe


yang ni geng tumpikan sepanjang program di sana, aku sebenarnya sudah di warning untuk tidak upload mana-mana gambar oleh empunya badan tapi aku dah study sikit-sikit langkah keselamatan, jadi satu ni pun cukuplah..hehe

dari kiri : aku, sila, jeera, feeda, yasmin dan usana..***

seterusnya pergi tengok parlimen
full of security ooo, not real security but CCTV..hehe


kami pergi banyak sangat tempat dan akhirnya berhenti di satu tempat berhadapan dengan merlion park
sedih juga tak dapat bergambar kat Merlion tapi disebabkan waktu itu sangat ramai visitor, 
kami hanya melihatnya dari jauh pun cukupla..^_^


nampak tak yang patung singa putih kat hujung sana ? camera dah tak dapat zoom
hanya ini sahaja yang dapat..hukhuk..

tapi aku tetap dapat yang nih, 
salah satu gambar yang paling aku suka !

nih la gambar city singapore yang gah tu, nice capture !
aku harap malaysia juga suatu hari nanti maju seperti ini tapi mungkin sebab KL bukannlah berdekatan laut jadi tak mempunyai view yang cantik walaupun banyak bangunan pencakar langit yang telah dibina
emm...mungkin kot ? mgkin kerajaan patut fikir untuk bangunkan PD sebagai kawasan kerajaan tahun 2020..hehe cadangan aku jer sebagai rakyat malaysia yang setia ....


p/s : tu jer la aku tunjuk setakat ni, nanti aku lambat gi kelas, hehe...
kelas UU keluarga perbandingan antara kelas Fav aku, so xleh nak skip..
niat study kerna ALLAH~ tu yang sebaiknya...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

borak-borak

miss h